• mahdollisesti hyväksikäytön uhri, miten auttaa tätä?

Tiedän nuoren jolla on pahoja oireita. Oireet alkoivat yhtäkkiä. Hän ei pysty puhumaan. Kaikki oireet viittaavat vakavaan traumatisoitumiseen.
    Jos olisi kyseessä vaikka "tavallinen" pahoinpitely, hän pystyisi asiasta kertomaan.
    Miten voin auttaa että tämä nuori saisi oikeaa apua?
    Paikassa jossa hän käy, ei tunnisteta näitä oireita trauman aiheuttamaksi.
    Ihmettelen koska luulisi nykyään jo psykiatrien ja terapeuttien koulutukseen kuuluvan traumatietämystä.
    Nuoren oireet ovat pahentuneet.
    Vanhemmat eivät tajua mistä on kyse.
    Tunnen jossain määrin toista vanhempaa.

• Tiedän nuoren jolla on pahoja oireita. Oireet alkoivat yhtäkkiä. Hän ei pysty puhumaan. Kaikki oireet viittaavat vakavaan traumatisoitumiseen.
    Jos olisi kyseessä vaikka "tavallinen" pahoinpitely, hän pystyisi asiasta kertomaan.
    Miten voin auttaa että tämä nuori saisi oikeaa apua?
    Paikassa jossa hän käy, ei tunnisteta näitä oireita trauman aiheuttamaksi.
    Ihmettelen koska luulisi nykyään jo psykiatrien ja terapeuttien koulutukseen kuuluvan traumatietämystä.
    Nuoren oireet ovat pahentuneet.
    Vanhemmat eivät tajua mistä on kyse.
    Tunnen jossain määrin toista vanhempaa.
  • Jos nuoren vanhemmat, psykiatri ja terapeutti eivät tunnista nuoren ongelmia ja itse olet niin lähellä nuorta että uskot näkeväsi ongelman juureen, niin eiköhän se oli ilmoituksen tekeminen lastensuojeluun.
    Vellamo (vauva) ja Majava
    Intiaanityttö (3v.) ja Kauhu seisova
    Outi ja kaverit
    Huumattu tyttö törmäilee seiniin (9v.)
    Kissamaa(12v) Maa (9v.)
    Turkoosi (teini)Laser (teini)
    Tyttö tanssii kädet ilmassa (teini)
    Erittäin Salainen (teini)
    N A (mies, vetää sua turpaan)
    Kuoleman väsynyt (teini) pää lasivitriinissä
  • Jos nuoren vanhemmat, psykiatri ja terapeutti eivät tunnista nuoren ongelmia ja itse olet niin lähellä nuorta että uskot näkeväsi ongelman juureen, niin eiköhän se oli ilmoituksen tekeminen lastensuojeluun.
    Vellamo (vauva) ja Majava
    Intiaanityttö (3v.) ja Kauhu seisova
    Outi ja kaverit
    Huumattu tyttö törmäilee seiniin (9v.)
    Kissamaa(12v) Maa (9v.)
    Turkoosi (teini)Laser (teini)
    Tyttö tanssii kädet ilmassa (teini)
    Erittäin Salainen (teini)
    N A (mies, vetää sua turpaan)
    Kuoleman väsynyt (teini) pää lasivitriinissä
  • Voi, ihanaa, että haluat auttaa. Liikutuin. Kunpa muakin olis joku auttanut, kun kukaan ei tajunnut mistä on kyse.

Varoitan kyllä. Mulla oli yläasteella ihana opettaja, joka yritti auttaa. Ja että mä vihasin sitä. Koko tyyppiä. Ihan vaan siksi, että se yritti auttaa. Se oli jotenkin liikaa mulle.

Jälkikäteen oon muistanut sitä opettajaa lämmöllä ja haluaisin jotenkin selvittää, missä hän menee ja kiittää. Koska hän yritti auttaa ja näki, kun kukaan muu ei tajunnut mitään.

Kiitos sulle siis. Liikutuin
    Nimimerkin takana:
    - Kiltti & Lapsi (5v), Ysi (9v), Muksis, Paniikki (2v)
    - Joel (18v), Andrew (17v), Aleksi & Aleksandra (17v), Topi (19v), Mika (17-18v), Juuso (16v)
    - Aada (22v), Stiina (24v), Joonatan (20v)- Äiti (35-45v), PP (35-40v), Veera (75)
    - Sarita (kuollut), Ashira (vampyyri)
    - Anna Lyytinen (minätila), Kade (minätila)
    + muut

P.S. Pahoittelen typoja, joita teen puhelimella kirjoittaessani!
  • Voi, ihanaa, että haluat auttaa. Liikutuin. Kunpa muakin olis joku auttanut, kun kukaan ei tajunnut mistä on kyse.

Varoitan kyllä. Mulla oli yläasteella ihana opettaja, joka yritti auttaa. Ja että mä vihasin sitä. Koko tyyppiä. Ihan vaan siksi, että se yritti auttaa. Se oli jotenkin liikaa mulle.

Jälkikäteen oon muistanut sitä opettajaa lämmöllä ja haluaisin jotenkin selvittää, missä hän menee ja kiittää. Koska hän yritti auttaa ja näki, kun kukaan muu ei tajunnut mitään.

Kiitos sulle siis. Liikutuin
    Nimimerkin takana:
    - Joel (18v), Andrew (17v), Aleksi & Aleksandra (17v), Topi (19v), Mika (17-18v), Juuso (16v)
    - Aada (22v), Stiina (24v), Joonatan (20v)- Äiti (35-45v), PP (35-40v), Veera (75)
    + muut

• Haha ja näin sitä puhutaan sujuvasti ristiin. Voihan

Mutta kumpikin tuntuu todelta, joten en muokkaa
    Nimimerkin takana:
    + muut

• Haha ja näin sitä puhutaan sujuvasti ristiin. Voihan

Mutta kumpikin tuntuu todelta, joten en muokkaa
    Nimimerkin takana:
    + muut

Pikavastaus

Jos olet jo foorumin jäsen, muistathan kirjautua sisään ennen postausta!

Mikä näistä väreistä kuvaa ruohoa: vihreä, punainen vai liila?