• Vellamo (vauva) ja Majava
    Intiaanityttö (3v.) ja Kauhu seisova
    Outi ja kaverit
    Rami (kuusi viiva kahdeksan)
    Tuuli Auroora (5-8v) Tuulin tuvassa
    Lempeä Lapatöppönen (1-luokkalainen)
    Kissamaa (12v) Maa (9v.)
    Tyhjyys (teini)
    Laser (teini) ja Hullu tiikeri

• Hei @Pii, se narsisti ei kuole tappamalla. Tämä on ihan kamala latteus, mutta yritä ymmärtää sitä ja näyttää miten asioita nykyään hoidetaan.

Joo, lettuja!
  • Mulla menee kans huonosti. Isoja teemoja mullakin terapiassa (tarvitsevuus, viha), kahden viikon tauko ja haluan lähinnä kuolla, en ainakaan pysty viestittämään ja pyytämään soittoaikaa (joista puhuttiin), häpeän ja vihaan itseäni ja haluan ryypätä koko ajan. Olen yrittänyt kompensoida nukkumalla lääkkeillä aina kun mahdollista. Kaikki orvokkipenkit ja puutarha ja elämä kuulostaa musta aivan absurdille. Lasten asiat hoidan lähinnä unessa, en oikein tiedä, miten ne on sujuneet. Syöneet ovat, nukkuneet ja saaneet tuoda kavereita. Minä itken vessassa piilossa. Hubaa *******.
    Transferenssitunteitakin lienee. Saattaa olla.
  • Joo, olet oikeassa. Mun täytyy varmaan ruveta hoitamaan sitä omissa mielikuvissani, jos meinaan tätä mielikuvaa käyttää, niin että se huomaa että terapeuttikin voi hoitaa sitä. On tämä niin tätä. Onkohan tämä sitä että on lukenut vähän liikaa dissosiaatiopalstaa vai onko mieleni oikeasti näin rakentunut? Tai oikeastaan sillä ei ole mitään merkitystä kuinka se paraneminen tapahtuu.
  • Eva, Sini, Pieni Lohduttaja
    N.11-vuotiaat: Tomaattityttö, Peppilotta, Meri = Iina 1/17, Pieni Olivia, Pikkunannu (ANP)
    Teinit: Noora, ​Turkoosi, Iso Olivia, K, Minä (ANP)
    Auttajat: Myyrä, Taika, Pahvinannu (ANP), Yrjö

26.4.2017 klo 12:00 alkaen kirjoitan tällä värillä silloin ja vain silloin, kun kirjoitan moderaattorina.

Osallistu äänestykseen foorumin turvallisuudesta!
  • Se vanha narsisti on nähnyt tosi kovan vaivan, kun on suojellut sua ihan yksin. Musta se ansaitsisi mieluummin eläkepäivät kuin kuolemantuomion.
  • Quote Originally Posted by Nannu View Post
    Se vanha narsisti on nähnyt tosi kovan vaivan, kun on suojellut sua ihan yksin. Musta se ansaitsisi mieluummin eläkepäivät kuin kuolemantuomion.
    Kiitos Nannu. Itkeskelin näitä asioita juuri parvekkeella, mutta tämä sai nauramaan. Mä laitan sen vanhainkotiin ja keitän sille kahvia. Kaikki vanhat ihmiset pitää kahvista.
  • Minttu 8v, Murunen 8v. Enni 2v, Pikkuinen Eevi 4v, Magdalena 5v, Maria 11v.
    Myrsky 5v., Hissu
    Näkymätön tyttö, Haaveilija 15v, Prinsessa 15v., Linda 17v, Inka, Satu, Supergirl
    RR, Valo, Älli
    Kaaos
    + paljon muita. Aikuinen n. 30v.

Blogi: Nurinkurintyttö ja sirpalemieli
  • Mä luulin kirjoittaneeni tähän aiemmin päivällä mutta ajatus jäi kesken.... Mitähän mulle kuului silloin aiemmin ja mitä nyt? Ketju katkee koko ajan, en oo ihan kartalla. En oo täälläkään käynyt kuin lukemassa oikeastaan.

Kai mulle kuuluu vähän vaihtelevaa. Terapiassa käsitellään edellistä terapiasuhdetta ja se on hurjan kipeää. Ja vähän pelkään et toimiiks tääkään ko toi täti on kuitenkin tommoinen etäinen kakkapää. Ei se kai oikeesti oo sillain pahimmasta päästä, mut musta tuntuu siltä. Oon ollut monta päivää jotenkin sellaisessa ihmeellisessä läpitunkevassa paniikissa. Ihan kuin tekisin väärin et puhun vaikeista asioista ja käsittelen niitä. Ja sitten eilen tajusin että mun suhde kiintymykseen on tosiaan solmussa, näkyy jopa suhteessa omiin lemmikeihin. Tuo nuorempi kissa, se joka hyökkäs mun vanhemman kissan kimppuun, oli reilun pari viikkoa kasvattajallaan. Pelkäsin etten saa sitä enää takaisin. Tajuamattani tapatin tunteet siihen, en kaivannut tai mitään. Eilen kun se tuli kotiin niin menin ihan paniikkiin, koin kai shokkia niiden melkein kk sit tapahtuneiden tappeluiden takia, pelkäsin ja vihasin kissaa. En tunnistanut omakseni. Itkin vaan hysteerisesti pitkän aikaa enkä halunnut kissaa lähelle, halusin vaan et joku vie sen pois. Ihan törkeän raju reaktio menettämisen pelkoon ja siihen kun toinen palaakin. Hitto että nolotti... Kamalaa kun oikeasti vihasin sitä kissaa ihan raivoissani, oli vaan niin paha olo. Tajusin kyllä että tämäkin on traumaa. Mut miten mä ikinä voin hankkia lapsia jos sekoan noin lemmikeistä?

Mut hei muuten ollut ihan ok. Oon yrittänyt nyt muistaa kaiken hyvänkin, oon yrittänyt pysyä positiivisena vaikka on tuntunut et pienikin vastoinkäyminen musertaa. Esim. se että meidän kasvimaa osui varjoon tuntui ihan maailmanlopulta. Mut oon myös todennut et selviän monenmoisesta eikä järjen käyttö satu enää sillä tavalla kun ennen. Huomaan et jotenkin hiljaa tarkastelen itseäni, toimintaani ja ajatuksiani. Opin ja ihmettelen. Varovasti lähestyn kokemusta että mulla on oikeus omiin tunteisiin, mielipiteisiin ja kokemuksiin ja oon arvokas.

Pii, mä oon miettinyt kans välillä et keksinkö osia tai otanko vaikutteita täältä. Mut jos se auttaa sua parantumaan, niin musta se ei oo vaarallista. Kyllä mä keksin kaikenlaisia mielikuvia jotka auttaa parantumaan. Meidän maailmassa on jotenkin hassu ajatus et mielikuvitus ois vaarallista. Ei se oo. Ja sit kuitenkin irtonaisemmat osat ja sivupersoonat on enemmän kun itsekeksittyjä jo luonnostaan. Ne on, joka tapauksessa. En usko et oon itse onnistunut luomaan osia, ne lakoaa käsiin aika nopeesti jos ihan päästäni jotain vedän. Niin koen että hyvä vaan jos käyttää mielikuvia. :)
  • Mulle kuuluu sellaista että romahdin tänään. Ei vieläkään osaa ihan arvioida, koska olen riittävästi purkanut mielen sisäistä kuormaa. Tai sitten jätän sen purkamisen jotenkin kesken ja romahdan kun en jaksa enää. Olisi ihanaa oppia purkamaan kaikki pienten osien hätä hallitusti. Ehkä se ei ole vielä mahdollista. Tai jos oppisin valitsemaan sen hetken itse, johon puran hallitsemattoman hädän. Nyt säikäytin omat lapset pahasti kun romahdin niin, että en edes itkenyt enää vaan ulvoin sitä hätää täyttä kurkkua.

Oikeasti uuvuttaa edelleen, miten kokonaisvaltaisia nuo pienten persoonanosien muistokokemukset on ja miten raa'asti ne linkittyy nykyhetkeen. Joku aivan pieni ärsyke ja kaikki räjähtää, ei vain yksi hylkäyskokemusmuisto vaan ne KAIKKI samaan ketjuun. Sitten itkee vauva, itkee Pikkutyttö, itkee joku yläasteikäinen, itkee joku teini, itkee nuori aikuinen ja sitten itken Minäkin, kun on niin epäreilua että aina on pitänyt selvitä yksin ja taaskin pitää. Mutta sain koottua itseni ja selvitettyä sen hädän. Väsyttää vain miten isoa se kaikki on.
  • Overwatch Viikonloppu! Big Bear on taistelukunnossa eikä foorumoi hetkeen! Recoveryn jälkeen palaa, sitten ku kestää häpeä-backlashin ilman tuoppia. -Over And Out-
  • Vellamo (vauva) ja Majava
    Intiaanityttö (3v.) ja Kauhu seisova
    Outi ja kaverit
    Rami (kuusi viiva kahdeksan)
    Tuuli Auroora (5-8v) Tuulin tuvassa
    Lempeä Lapatöppönen (1-luokkalainen)
    Kissamaa (12v) Maa (9v.)
    Tyhjyys (teini)
    Laser (teini) ja Hullu tiikeri

• Mitä porukkaa noi uudet nikit on? Niitä on tullut jo hyvän aikaa. Seuraako joku niitä? Toki tavallisiakin kirjoittajia, en heitä tarkoita. Tämä tuli nyt väärään paikkaan. Joten kuuluu ihan monipuolista, olen joutunut tsemppaamaan ja nyt kun se on ohi, seuraa vähän aikaa mellastusta.
  • Minttu 8v, Murunen 8v. Enni 2v, Pikkuinen Eevi 4v, Magdalena 5v, Maria 11v.
    Myrsky 5v., Hissu
    Näkymätön tyttö, Haaveilija 15v, Prinsessa 15v., Linda 17v, Inka, Satu, Supergirl
    RR, Valo, Älli
    Kaaos
    + paljon muita. Aikuinen n. 30v.

Blogi: Nurinkurintyttö ja sirpalemieli
  • Mä haluun tulla tänne sanoo yhden asian. Mun terapeutti on viisas ja taitava. Mä oikeesti alan uskoa et tää saattaa alkaa joskus toimimaan. Mut hys, tää on salaisuus. Ei tätä saa sille kertoa...

Muuten kuuluu ihan ok. Mun uus lääkäri on nuori ja typerä ja pelkään että se sössii mun kela-asiat. Ja on hirveän kylmä ja pelkään et kasvimaalla kuolee kaikki. Mut eilen esim. ylitin itteni: mä, järkyttävän esiintymiskammoinen, lauloin karaokessa mun lempibiisin ja se meni ihan kohtuu hyvin, yleisö jäi kuuntelemaan. Ihan huima tunne voittaa itsensä. WAAAU! Välillä on jopa semmoinen olo et selviän ja kaikki menee hyvin.

Tosin vähän morkkistaa kun tuhlasin muutenkin vähiä rahoja vaatteisiin. Kirppisvaatteisiin mut UFFIlta joten pirun kalliita. Mut toisaalta hienoa ostaa itselleen tosi kaunis mekko josta on tosi iloinen ja jota pitää mielellään. Et on senkin arvoinen.
  • @kettukarkki, tosi kiva kuulla! Mä vähän luulen, että munkin terapeutti saattaa olla viisas ja taitava, koska sen loma loppui, mä menin, ja sanoinkin melkein kaikki oikeasti mitä olin ajatellut loman aikana, vaikka halusin kuolla ja kostaa ja se on tyhmä ja itsekäs ja ja... Ja mä näin, että sitä itketti vähän ja mua itketti. Mulla oli lämpöinen olo ja luulen, että mun tarttee oppia ettei siihen kuole. Ja sen voi ottaa vastaankin. Hitto.
    Mutta oon tyytyväinen sun puolesta, hieno juttu.
  • Minun on ikävä tosi montaa kirjoittajaa, mitä ei ole täällä näkynyt vähään aikaan. Missä on riippis, Insestiäidin tytär ja Inmyhead. A(J)H ei myöskään kirjoita mitään. Ja Septidiä on ikävä myös. En tarkoita että kenenkään pitäisi kirjoittaa täällä mitään minun takiani, mutta sanon vaan että minä kiinnyn ihmisiin ja tämä on surullista. Eikä kenenkään tarvitse alkaa kirjoittaa mitään tämän takia, pärjään kyllä.
  • Kirjaimeni kertovat mielipiteitäni, eivät faktoja.

Kirjoitan moderaattorina vain ja ainoastaan tällä värillä. Kaikki muut kirjoitukset ovat omia henkilökohtaisia mielipiteitäni, joilla ei ole mitään tekoa ylläpidon, sääntöjen tai moderoinnin kanssa.
  • Pii mä totesin tarvitsevani vähän etäisyyttä kun palsta tuotti jo jonkun aikaa enempi tuskaa kuin iloa ja sitten karkasikin mopo kätösistä. Sitten kun alkoi tuntua taas paremmalta, rupesin taas lukemaan ja tässä vaiheessa oon nyt. Pari päivää oon jo miettinyt josko johonkin voisi jotain kommentoidakin, joten sekin on tulollaan kai. Tosin tässä on terapian kesätauko edessä ja vaikka palstan vertaistukea kaipaisin juuri siksi, niin silloin on myös heikommassa hapessa joten täytyy nyt kattoa mihin tää tästä kehittyy.
  • Pii mulla ollu fiilis et mä aiheutin foorumin hiljenemisen. Sillon kun mä rekisteröidyin ni kaikki katos. Olin jo aiemmi seurannu mut en ollu liittyny ja teil oli ollu riitoja mut olitte aina sit vaan saanu kaiken jatkuu. Kai mä imeydyin teidän tarinoihin sielt sivusta kuin oisin ollu jo mukana. Sit mä tulin ja murisin jotai shittiä ja mitä kävi kaikki kaikkos. Ekaks mun narsistinen puoli tulkitsi tilanteen omaksi edukseen mut siel taustal oli tää munki kokemus joku vähän häpeä tai syyllisyys. Luulen nyt et kyl jengi palaa jos antaa aikaa. Eiköhä jokane vastaa itsestää tässä ja jos ei kestä jotain riitaa täällä tai uusii tyyppei ni sit on hyväki pitää taukoo. Muillaki foorumeil on semmost aaltoliikettä. Porukka tulee ja menee. Toho et sul on ikävä näit ni luulen et niil voi olla sit kuitenki ikävä sua takas. Sillee se vähä menee kans. Olipas rambling postaus. Taitaa alkaa riittää tältä päivää mesikämmenelle! Tulee liian paksuu tavaraa ei tätä kestä itekää
  • Mukava kuulla sinusta Inmyhead. Ymmärrän tosi hyvin. Kirjoita tai ole kirjoittamatta kaikessa rauhassa, ei tässä ole mitään hätää mihinkään suuntaan. Itsekin veikkaan että jossain vaiheessa pidän kirjoittelutauon. Minulla syy on se, että käytän tätä palstaa säädelläkseni tarvitsevuutta ja riippuvuutta omaan terapeuttiin. Voi olla että pitää rajata vertaistukea ennenkuin pääsen terapiassa eteenpäin. Se on kuitenkin edessä vasta syksyllä. Kesälomalla täytyy saada puhua täällä, kun terapeutti on lomalla.
  • Quote Originally Posted by Big Bear View Post
    Pii mulla ollu fiilis et mä aiheutin foorumin hiljenemisen. Sillon kun mä rekisteröidyin ni kaikki katos. Olin jo aiemmi seurannu mut en ollu liittyny ja teil oli ollu riitoja mut olitte aina sit vaan saanu kaiken jatkuu. Kai mä imeydyin teidän tarinoihin sielt sivusta kuin oisin ollu jo mukana. Sit mä tulin ja murisin jotai shittiä ja mitä kävi kaikki kaikkos. Ekaks mun narsistinen puoli tulkitsi tilanteen omaksi edukseen mut siel taustal oli tää munki kokemus joku vähän häpeä tai syyllisyys. Luulen nyt et kyl jengi palaa jos antaa aikaa. Eiköhä jokane vastaa itsestää tässä ja jos ei kestä jotain riitaa täällä tai uusii tyyppei ni sit on hyväki pitää taukoo. Muillaki foorumeil on semmost aaltoliikettä. Porukka tulee ja menee. Toho et sul on ikävä näit ni luulen et niil voi olla sit kuitenki ikävä sua takas. Sillee se vähä menee kans. Olipas rambling postaus. Taitaa alkaa riittää tältä päivää mesikämmenelle! Tulee liian paksuu tavaraa ei tätä kestä itekää
    Voi kuule, en voi puhua kuin omasta puolestani mutta ei voisi olla vähemmän totta! Jokainen kirjoittaja on tänne tervetullut, erityisesti silloin jos on muuten hiljaisempaa. Ehkä johtuen aiemmasta eripurasta ihmiset ei toivottaneet sinua yhtä avosylin vastaan kuin jotkut muut aiemmin, mutta ainakin minun puolestani se on vain sitä että tuntui vaikealta sanoa se normaali tervetulofraasini "Tervetuloa, tämä on hyvä palsta kirjoittaa" kun palsta juuri silloin tuntui hieman turvattomalta. Ehkä voinkin sanoa nyt tähän, että Tervetuloa Big Bear. Niinkuin näet täällä saadaan asiat sovittua. Sinun viestisi kuulosti alussa ehkä siltä, että jonkun suojamuurin takaa kirjoittelit, mutta kukapa tässä voi sellaisesta muita syyttää. Omatkin postaukset hoki varmaan puoli vuotta sitä, että hyvin menee ja olen täysin terve ja onnellinen ja hyvä elämä ja plaa plaa plaa, vaikka kyllä siihen ihan syynsä on että täällä itsekin kirjoittelen. Täällä saa murahdella justiinsa niinkuin milloinkin tuntuu kunhan kunnioittaa myös muita.
  • Pii on mut toivotettu kiitos säkin! Toi vaan ku on ollu hiljasta. SEKIN on narsistine tulkinta tietty, et luulee olevansa täs nii vaikutusvaltane, et siks kaikki on hiljaa ku mä astuin mukaa Mihin sitä karvoistaa pääsis. Et kaikki hyvin Pii!
  • Quote Originally Posted by Mariini View Post
    Mitä porukkaa noi uudet nikit on? Niitä on tullut jo hyvän aikaa. Seuraako joku niitä? Toki tavallisiakin kirjoittajia, en heitä tarkoita. Tämä tuli nyt väärään paikkaan. Joten kuuluu ihan monipuolista, olen joutunut tsemppaamaan ja nyt kun se on ohi, seuraa vähän aikaa mellastusta.

Mä oon jo pitempään pistäny merkille, et on useempiakin semmosii ilmiöitä täällä, jotka saa vähä vainoharhaseksi. Esim.nää jotka haluu käydä tääl useammalla merkillä tai nää jotka pistää profiilinsa piiloon, ettei nää ees millon ne täällä käy! Välil ollu, et tossa roikkuu joku piilossa olevalla profiililla tai useempikin ni koko päivän. Karhu Mestarietsivä selas vähä noit profiileja ja kukaa aktiivisista ei pidä profiiliansa salassa/piilossa, ni seki tukee sitä ajatusta, et ei oo iha puhtaat jauhot pussissa.

Toisaalta sit tulee tää, et ainaha kuka vaa voi olla kuka vaa tai et ei sitä millää voi estää, et joku lukee, jonka ei pitäs lukee. Se keskustelu vähä kuihtu, että pitäis parantaa turvallisuutta tääl. Mä kannatan sitä. En esim.sallis sitä, et joku pitää profiilinsa piilossa, ettei me ees nähä, et millon se tos käy lukemassa jäsenien palstaa yms. Ees pitäis nähä, et kuka tääl sit käy niistä rekisteröityneistä.

Mä en omist semmosista rankemmist ja muista oo ees kirjottanu, mut tuntuu et se ois vähä riski just alkaaki kertoo, ku tää on näin avoin kuitenki.
  • Äääh ja ääääh, tää ei oo salaista huolta vaan ihan normia. Mulla on taas se levoton, ahdistava olo, jota ei voi hillita hallita tai ymmärtää. Kaikki on huonosti ja väärin, JOKIN pitää korjata, mutta en tiedä mikä. Tää on se tunne, joka ennen levisi niin että vaihtelin työpaikkoja, join söin ja jatkuvasti tuskaisena hain lepoa jostakin. Kaiken pitäis olla hyvin, mutta vääryys tässä on. Jokin vaara. Tai outous. kaikki on valettakin jotenkin. Jotain pitää tehdä. Mitään en oikeasti saa kuitenkaan tehtyä. Monta päivää olen miettinyt, että pitäisi vaikka pihalla kuopsutella - ihan liian vaikea ja iso homma. Ei pysty. Mistä aloittaa, mitä tehdä, ei oo autoo, ei oo kasveja, ei oo ruukkuja, ei oo terassia, en osaa liian pajon liian isoa liian vaikea päättää. Jos vaan jois pari bisseä?

*en juonut. Nukuin kahdet päiväunet töiden jälkeen*
Tulokset: 161-180 / 204

Pikavastaus

Jos olet jo foorumin jäsen, muistathan kirjautua sisään ennen postausta!

Mikä näistä väreistä kuvaa ruohoa: vihreä, punainen vai liila?